kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
 افسر اطلاعاتی آمریکا پس از استعفا: 

تنها عامل ادامه جنگ غزه آمریکاست  کاخ سفید اگر اراده کند جنگ تمام می‌شود

 
 
 
سرویس خارجی-
«هاریسون مان» افسر اطلاعات دفاعی مستعفی آمریکایی تاکید کرد: سربازانی که در دریای سرخ می‌جنگند در حال دفاع از اسرائیل بوده و اگر حمایت‌های آمریکا نبود جنگ تاکنون ادامه نمی‌یافت.
کارشناسان زیادی هستند که معتقدند، صهیونیست‌ها نه توان جنگ طولانی را دارند و نه خواهان طولانی شدن جنگ هستند چون چنین امکانی برای آنها وجود ندارد و جنگ طولانی- نه کوتاه- به دلایل متعدد از جمله تشدید مهاجرت معکوس، پاشنه آشیل آنهاست. اما آمریکا معتقد است با حمایت‌های همه‌جانبه، می‌توان اسرائیل را در جنگ نگه داشت و مسئله مقاومت را یک‌بار برای همیشه تمام کرد. در این بین تلفات و خسارات سنگینی که به دو طرف جنگ تحمیل می‌شود هم، برای آمریکایی‌ها مهم نیست. سیدحسن نصرالله دبیرکل محبوب حزب‌الله لبنان نیز طی این 9 ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، بارها اعلام کرده، آمریکا اگر اراده کند این جنگ همین امروز تمام می‌شود و این دولت بایدن است که، مسئول این وضع است.
حالا یک افسر اطلاعاتی آمریکا پس از استعفا اظهارات سیدحسن نصرالله را با ادبیاتی متفاوت تایید کرده است. 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین این افسر در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «من معاون رئیس مرکز منطقه‌ای خاورمیانه بودم و از رایزنی‌های آمریکا درخصوص ادامه حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی از اسرائیل باخبر هستم، هر روز که سر کار خود حاضر می‌شدم احساس می‌کردم در قتل فلسطینیان مشارکت دارم به ویژه آنکه فهمیده بودم که حمایت آمریکا از اسرائیل هرگز تغییر نمی‌کند و همین مسئله من را به استعفا کردن از شغلم سوق داد.»
«مان» سپس تاکید کرد که «بسیاری از افسران و مقامات اطلاعاتی با همین احساس به سمت استعفا رفتند به ویژه آنکه دولت جو بایدن هیچ قصدی برای تغییر روند حمایت غیر مشروط از رژیم اشغالگر ندارد... بسیاری از افراد در جامعه اطلاعاتی آمریکا و ارتش برای مشاوره با من تماس می‌گیرند چرا که آنها نیز در مورد این جنگ دچار احساسی مشابه شده‌اند.» 
گزارش‌های مطبوعاتی نیز حاکی از آن است که «مان» در دفتر خاورمیانه و شمال آفریقای اطلاعات دفاعی آمریکا دارای درجه سرگرد و متخصص در امور خاورمیانه بوده است و حدود 13 سال یعنی نیمی از زندگی حرفه‌ای خود را در مسائل خاورمیانه گذرانده و سابقاً در سفارت آمریکا در تونس نیز فعالیت داشته است.
این افسر اطلاعاتی سابق آمریکا در حساب شخصی خود در لینکدین نیز نوشت: «سیاستی که در 6 ماه گذشته ذهن من را به خود مشغول کرده حمایت غیرمشروط از دولت اسرائیل است که آن را برای کشتار و گرسنه نگاه داشتن هزاران فلسطینی بی‌گناه توانمند ساخته است... این حمایت همه‌جانبه همچنین اسرائیل را به تنش‌آفرینی بیشتر تشویق می‌کند که احتمال آغاز جنگی گسترده را افزایش می‌دهد.» این افسر اطلاعاتی پشیمان در پایان فاش کرد: تنها مسئول آمریکایی نیست که از مراکز تصمیم‌گیری این کشور استعفا می‌کند به طوری که چندی پیش جاش بول مسئول دفتر نظارت وزارت خارجه آمریکا بر روند انتقال سلاح در اعتراض به تسلیح رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا کرد.
اتمام 70درصد ذخایر دارویی در غزه
از سوی دیگر خبر رسیده است، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد: 70درصد از ذخایر داروهای اساسی این منطقه پایان یافته و هشدار داد، داروها و تجهیزات پزشکی مورد استفاده برای بیماری‌های تخصصی مانند سرطان و نارسایی‌های کلیوی رو به اتمام است. «کفاح طومان» مسئول بخش داروخانه‌های وزارت بهداشت این را هم اضافه کرد که «کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی پیامدهای خطرناکی برای زندگی بیمارانی دارد که نمی‌توانند برای تکمیل روند درمان خود از نوار غزه خارج شوند.»